Svårstartad motor 12/6 2023

Foto av Aaron Burden 

Jag har alltid gillat att skriva. 

Det har blivit mest fantasy med inslag av sci fi dem senaste åren. Just nu jobbar jag på en bok där handlingen utspelas i Sverige, främst i dem norra delarna, men jag tänker mig även att det ska successivt ta sig längre och längre söderut ju längre fram i handlingen man kommer. Vägen dit känns dock lång. Jag har skrivit på denna huvudhandling i lite mer än 1 års tid, 2 år om man räknar med alla sidospår som dykt upp längs vägen. Och alla skisser jag gjort på karaktärerna. ADHD-hjärnan gör vad den vill.

Målet är att någon gång bli utgiven. Först ska jag bara komma över perfektionisten inom mig. Allt måste inte vara perfekt. Det är mantrat just nu. Och "Bara skriv, skit i redigeringen till senare". Båda två är ungefär lika svåra att låta bli. 

Att få arslet ur och att faktiskt skriva är svårt just nu också. Det dagliga jobbet tar så mycket tid och energi att jag måste återhämta mig innan jag kan hänge mig åt det som jag tycker bäst om, även skrivandet. Jag hoppas bloggen kommer hjälpa till att få mig att bli mer motiverad att sätta mig ner och skriva, även om det "bara" blir två ord.

Bloggen kommer handla om mer än om skrivandet. Det kommer märkas vad den handlar om. Jag hoppas kunna ha sinnesnärvaro nog att sätta etiketter på inläggen så det blir någon typ av ordning. Jag hade en blogg... Nej, flera vid ett tillfälle. Det är många år sedan. Långt innan jag äntligen fick min ADHD-diagnos och numera kan strukturera saker och ting lite bättre än då. Hoppas jag i alla fall.

Nej, nu får jag sluta svamla och ta tag i skrivandet. Hej svejs :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar