Ohyra 1/7 2023

 

Foto av feey

Dags att ta tag i problemet med tripsen på en av mina mosnteror. Egentligen är det båda två, men den ena är mer "värd" det så att säga. Dock behöver båda två genomgå en skadedjursbekämpning då båda är angripna. 

Har beställt hem neemolja och lite annat från jordklok. Hoppas allt kommer någon gång till veckan. Under tiden får jag behandla med det jag har. En omgång med såpvatten och trasa, samt krossa de små krypen när jag ser dem.

Foto av Nik

Den här veckan har varit bajs. Allt från små saker som gå ur sängen har varit jobbigt, till att handskas med grannar. Vaknade en morgon till att någon av dem hade hällt nåt kletigt genom brevinkastet. Nu är det rengjort och igentejpat. 

Hade behövt semester hela sommaren, men det funkar inte så. Istället har jag semester i augusti, då branschen jag jobbar i har stor personalbrist. Som att jag skulle kunna slappna av här hemma när det bor en som tydligt visar att hen inte har någon som helst respekt för andra.

Önskar man kunde välja sina grannar när man bor i hyreshus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar